Nederlandse ontwikkelaars/gebruikers van vrije boekhoudsoftware?

Branko Collin vertaling@nl.linux.org
Fri, 18 Jun 2004 19:47:24 +0200

On 18 Jun 2004, at 17:16, Jan Stedehouder wrote:

> Volgens mij hebben we het hier over twee dingen, nl. het voeren van
> een boekhouding met FOSS en het regelen van een aangifte programma
> richting de Belastingdienst. Die twee onderdelen staan los van elkaar
> en worden daarnaast natuurlijk sterk be=EFnvloedt door het locale
> (Nederlandse) karakter van de boekhoudregels en de belastingregels.

Dit is ook min of meer (zij het niet met zo veel woorden) wat de
belastingdienst suggereerde.

Of ik ben gek of ik ben geniaal, maar als mijn belastingaangifte
(vrijwel) volledig volgt uit gegevens in mijn geautomatiseerde
boekhouding, is het dan niet min of meer nuttig de
boekhoudautomatisering ook de aangifte te laten genereren?

Mijn bedrijfje is maar klein, dus voor mij maakt het niet veel uit of
ik nu cijfers uit mijn spreadsheet overtik, of dat ik een
boekhoudprogramma gebruik dat dat automatisch doet. Ik heb zelf dus
niet echt een inzicht van hoe nuttig zo'n aangiftemodule voor een
boekhoudprogramma zou zijn.

--
branko collin
collin@xs4all.nl