Nederlandse ontwikkelaars/gebruikers van vrije boekhoudsoftware?

Jan Stedehouder vertaling@nl.linux.org
Fri, 18 Jun 2004 17:16:27 +0200

Met excuus voor top post.

Hoi Branko,

Volgens mij hebben we het hier over twee dingen, nl. het voeren van een
boekhouding met FOSS en het regelen van een aangifte programma richting de
Belastingdienst. Die twee onderdelen staan los van elkaar en worden
daarnaast natuurlijk sterk beïnvloedt door het locale (Nederlandse) karakter
van de boekhoudregels en de belastingregels.

Jan Stedehouder

----- Original Message -----
From: "Branko Collin" <collin@xs4all.nl>
To: <vertaling@nl.linux.org>
Sent: Friday, June 18, 2004 3:42 PM
Subject: Nederlandse ontwikkelaars/gebruikers van vrije boekhoudsoftware?

Een tijdje geleden heb ik uit nieuwsgierigheid het formuliertje van
de belastingdienst ingevuld en opgestuurd waarin ik aangaf
geïnteresseerd te zijn in het ontwikkelen van aangiftesoftware.

Aangezien ik mezelf zo gauw zoiets niet zie doen (niet in mijn
eentje, tenminste) en daarbij voor mijn eigen zaak waarschijnlijk van
de webaangifte gebruik ga maken, wil ik inventariseren of er binnen
de vrijesoftwarewereld interesse is voor een dergelijk project. Weten
jullie of er vrije boekhoudsoftware is die zich op Nederlandse
bedrijven richt?

Weliswaar gaat deze lijst over vertaling, maar ik dacht dat een vraag
over internationalisatie wellicht niet te off-topic zou zijn.

--
branko collin
collin@xs4all.nl