Meeting

Kees van den Broek vertaling@nl.linux.org
Thu, 22 Jan 2004 11:01:58 +0100

On Wed, 2004-01-21 at 09:25, Jeroen ten Berge wrote:

Hoi,

Ja zo'n meeting lijkt me erg leuk!

> 	-Welke maand komt je het best uit ?
Alle, behalve maart (tentamenweken)
> 	-Hoe lang denk je aanwezig te willen/kunnen zijn ?
Zolang het gezellig is (middag+avond?)
> 	-Hoeveel wil je bijdragen aan hapjes en drankjes ?
Gewoon wat drinken, chips/nootjes van de aldi en het kost iedereen maar
'n euro. Stel voor om ook voor iedereen chinees/friet te halen, hoef je
ook niet voor broodjes enz. te zorgen. Deel je de kosten dan is dat ook
te verwaarlozen.
> 	-In welke stad/gemeente woon je ?
Eindhoven, in het broabantse laaaand.
> 	-Neem je mensen mee ? Zo ja hoeveel denk je er mee te nemen ?
Ik ken eigenlijk geen linux'ers in mijn omgeving...
> 	-Suggesties ?
Ja:

Ik krijg het idee dat de meeting vooral een social event is? Niks mis
mee, maar misschien leuk om de 'nieuwe' vertalers hun laptop/pc mee te
laten nemen zodat we wat hulp kunnen bieden met het opzetten van GARNOME
en/of andere tools.
De G2.6 string freeze is op 9 feb. Ik weet niet hoe snel zo'n meeting
even kan worden opgezet, maar halverwege februari lijkt me ideaal. Dan
kunnen we met z'n allen gaan GARNOMEN en de vertalingen eens goed testen
(en dan kan ik mooi m'n GRUT black/whitelists updaten).

't is een suggestie. Misschien dat dit niet je originele doel was van de
meeting. Dan negeer je 't gewoon...

Ik weet niet precies hoeveel er nou gepresenteerd kan worden op zo'n
vertalers meeting. Maar het is wel interessant om even een rondje te
maken langs alle vertalers zodat ze vertellen op welke manier ze
vertalen en met welke tools ze dit doen, hoe vaak, hoe ze zichzelf
motiveren voor het vertaalwerk. Gebruiken ze een woordenboek? Hoe en
waar gaan ze op zoek naar onbekende woorden/zinnen. Testen ze de
vertalingen ook zelf?

Mvg,
Kees