[vertaling] psmisc wil niet verstaanbaar praten

Benno Schulenberg benno at nietvergeten.nl
Sun Dec 26 21:44:50 CET 2004

Bedankt voor je hulp, Tim.

Je schreef:
> De .pot file is verouderd en moet opnieuw aangemaakt worden.
> pstree bijvoorbeeld gebruikt nu 3 vertaalde multiline strings
> voor zijn usage, terwijl de file po file die jij vertaald hebt
> blijkbaar een aparte string heeft per lijn in de usage text:
>
> uit pstree.c (CVS HEAD)
> [...]

Dat is het probleem niet.  Ik gebruik niet de versie uit CVS, maar
de 21.5 uitgave.  Dan zou toch gewoon moeten werken?  (Hoewel me nu
pas opviel dat de hulptekst van killall in psmisc.pot van 21.5
stomweg ontbreekt, dus de vertaling ook, maar waarom de hulptekst
van pstree er niet uit komt snap ik nog steeds niet.)

> Wat je dus moet doen is na configure naar de po/ subdir
> gaan en daar make update-po uitvoeren (denk toch dat het
> zoiets was; of anders de .pot file weggooien, dan zal een
> make die wel opnieuw aanmaken).

Na het weggooien van psmisc.pot wordt er inderdaad een nieuwe
aangemaakt, maar die is precies hetzelfde, op de datum na.

> Daarna zal er wat aanpaswerk zijn aan de .po file; daarna
> zal je zien dat alle tools netjes vertaald worden.

Klopt, als ik de CVS versie gebruik, dan lijken de vertalingen wel
te lukken (ik heb een klein stukje van killall geprobeerd).

Het is nog wel een hele toer om het ding aan het compileren te
krijgen: ./autogen.sh struikelt over van alles, en pas na veel
gegoochel met autoheader, autoconf en automake en het zelf leggen
van een symlink naar ltmain.sh komt ie door de configure en de
make.  Goed dan, met versie 21.5 geef ik het op.