Consistente vertalingen

Tim Stoop vertaling@nl.linux.org
Sun, 9 Mar 2003 14:30:36 +0100

Op Sunday 09 March 2003 13:32, schreef Kees van den Broek:
> Ik heb een klein programma gemaakt dat de alle PO files in de desktop
> groep inleest en vergelijkt.

Zou ik dat programmaatje mogen hebben? Ik heb ineens een idee...

Namelijk, zou het niet makkelijk te doen zijn dat een groot gedeelte van de PO
files al automagisch vertaald worden aan de hand van uitdrukking die veel
gebruikt worden? Dingen als "About" en "File" staan in bijna alle
programma's... Daarnaast zou je zelfs via een simpel progje vertalingen waar
men het duidelijk niet met elkaar eens is, als opties op het scherm kunnen
geven... Zou dat het vertalen niet een stuk sneller kunnen laten verlopen?

(Eventueel de automatische vertalingen als fuzzy aangeven, zodat iedereen in
ieder geval verplicht wordt om de tekst even door te lezen... Maar dat hoort
eigenlijk al bij details...)

Zomaar een idee, waar ik aan dacht toen ik je post las.

--
Gegroet,
Tim