Consistente vertalingen

Branko Collin vertaling@nl.linux.org
Sun, 9 Mar 2003 15:37:43 +0100

On 9 Mar 2003, at 14:30, Tim Stoop wrote:

> Zou ik dat programmaatje mogen hebben? Ik heb ineens een idee...

Oh jee! :-)

> Namelijk, zou het niet makkelijk te doen zijn dat een groot gedeelte
> van de PO files al automagisch vertaald worden aan de hand van
> uitdrukking die veel gebruikt worden?

Dat lijkt me heel handig, en misschien is het daarom dat zulke
programmaatjes al bestaan: Kbabel, Poedit, Gtranslator. (Meer?)

Ik heb Poedit eens geprobeerd (want de enige die voor mijn OS
beschikbaar is) en was daar niet al te tevreden mee: ik werk toch
liever in mijn eigen texteditor.

--
branko collin
collin@xs4all.nl