(sans) serif

Reinout van Schouwen vertaling@nl.linux.org
Thu, 17 Jul 2003 16:34:02 +0200 (CEST)

On Thu, 17 Jul 2003, Olav Lavell wrote:

> Het tegendeel van schreefloos, daar is naar mijn weten geen goed
> Nederlands woord voor. In het Nederlands is een letter blijkbaar
> schreefloos of niet-schreefloos (en dus serif). Moeilijk he?

Ik heb net even geïnformeerd in nl.taal. Ene Luc beweert daar dat
'geschreefd' een woord is dat in ieder typografieboek voorkomt. Dat is dus
een duidelijke zaak. :)

Als hierover stemming noodzakelijk is- wie kan er een poll, pardon
peiling, opzetten?

--
Reinout van Schouwen			Artificial Intelligence student
email: reinout@cs.vu.nl			mobile phone: +31-6-44360778

Nog 3 weken om een nieuwe kamer in Amsterdam te vinden...