inconsistentie

Tino Meinen vertaling@nl.linux.org
15 Jul 2003 18:48:53 +0200

Op zo 13-07-2003, om 10:32 schreef Mark Van den Borre:
> [...]
Decoderen hoort bij het tweetal : decode-encode\
dus ik denk dat we inderdaad decrypt niet als decoderen moeten vertalen.

Ik heb in seahorse: ontsleutelen gebruikt maar ik vond het een
abominatie. Ik ben dus blij met de alternatieven.
Ik vind zowel de suggestie ontcijferen als ontsluiten mooi.
encrypt moet wel versleutelen blijven, (beter dan vercijferen)

dus

encrypt-versleutelen
decrypt-ontcijferen of ontsluiten.

Tino