Nederlandse GNOME 2.2 screenshots

Jan-Willem Harmanny vertaling@nl.linux.org
12 Feb 2003 22:57:00 +0100

Op wo 12-02-2003, om 22:27 schreef Branko Collin:
> Als ik een tip mag geven: ik kan mijn monitor niet tot het oneindige
> oprekken. Dat betekent dat als ik een schermafdruk wil bekijken die
> op 1024x768 is gemaakt, ik moet gaan scrollen; en net als alle andere
> websurfers scroll ik niet graag.

Wat gek, ik heb daar nooit last van hoor. Maar wacht, ik draai dan ook
1600x1200 op 19". :-)

> Aangezien een aanzienlijk deel van de websurfers 800x600 gebruikt,
> zouden schermafdrukken van 640x480 het kijkgenoegen aanzienlijk
> verhogen.
>
> Als dat niet kan, dan zou 'inzoomen' op details (uitsnedes) ook een
> mogelijkheid zijn, die tevens de grootte van de afbeelding beperkt.

o.a. Gimp biedt ondersteuning voor het screenshotteren van losse
vensters. Wacht even, zit ik nou Branko te wijzen op de voordelen van
Gimp :-)
In QNX kwam ik laatst een programmaatje tegen dat je zelf een stukje van
het scherm liet selecteren, waarna dat werd gekopieerd. Misschien is dat
een leuke feature-request voor Gnome 2.4?

> Vincent, mijn webbrowser begon me een of ander raar verhaal over
> certificaten te vertellen?

Mijne ook. Is dat iets met SSL? Ik heb in elk geval gewoon op 'continue'
geklikt. Huh, 'continue'? Blijkbaar m'n vertalingsbestanden weer es
vernieuwen :(.

Overigens zal ik, helaas, geen screenshots kunnen maken, want ik draai
nog steeds Gnome 2.0 (nou ja, tot voor kort was het FVWM, dus ik ga
vooruit). Tenzij er natuurlijk vraag is naar screenshots van Redhat's
Bluecurve thema?

  Jan-Willem