Nederlandse GNOME 2.2 screenshots

Branko Collin vertaling@nl.linux.org
Wed, 12 Feb 2003 22:27:50 +0100

On 12 Feb 2003, at 21:47, Vincent van Adrighem wrote:

> Ik heb even een vraagje aan jullie. Zouden degene die een GNOME 2.2
> sessie in het Nederlands draaien een leuk screenshotje kunnen maken
> voor de gnome homepage? Ik denk nu aan screenshots van bijvoorbeeld de
> nieuwe features zoals de lettertypeselectie, fontilus, netwerkomgeving
> in nautilus, gstreamer, of de nieuwe Xchat... Ook creatieve thema's
> zou natuurlijk heel leuk. Het gaat erom om de nieuwe gebruikers een
> beetje te verbazen.
>
> Stuur je screenshot naar mij op (of naar deze mailinglist), dan stuur
> ik de hele groep op naar de Gnome-beheerders.

> [...]

Als ik een tip mag geven: ik kan mijn monitor niet tot het oneindige
oprekken. Dat betekent dat als ik een schermafdruk wil bekijken die
op 1024x768 is gemaakt, ik moet gaan scrollen; en net als alle andere
websurfers scroll ik niet graag.

Aangezien een aanzienlijk deel van de websurfers 800x600 gebruikt,
zouden schermafdrukken van 640x480 het kijkgenoegen aanzienlijk
verhogen.

Als dat niet kan, dan zou 'inzoomen' op details (uitsnedes) ook een
mogelijkheid zijn, die tevens de grootte van de afbeelding beperkt.

Vincent, mijn webbrowser begon me een of ander raar verhaal over
certificaten te vertellen?

Is het voorbeeld in jouw schermafdruk trouwens de standaardskin van
Gnome? Wellicht is het handig daar ook wat schermafdrukken van te
maken. Daarmee worden nieuwe gebruikers wellicht niet verbaasd, maar
potentiele gebruikers weten dan iets meer wat te verwachten.

(Waar bemoei ik me mee ...?) :-)

--
branko collin
collin@xs4all.nl