mijn eerste vertaling - jullie commentaar

Mark Van den Borre vertaling@nl.linux.org
04 Feb 2003 23:20:06 +0100

Op di 04-02-2003, om 22:31 schreef Tino Meinen:

> Het is wel altijd goed om vertalingen tussen programma's onderling ook
> op elkaar af te stemmen, maar misschien moet de Gimp dan wel worden
> aangepast. Toch kan ik geen keuze maken of roteren beter/slechter is dan
> draaien.
Draaien dus, als de Gimp op termijn toch wordt bijgewerkt.

> eerlijk gezegd: lelijk.
 Dus ik zou kiezen voor gThumb plaatjes-album of
> iets dergelijks.
Dat klinkt hier in Vlaanderen nogal sterk als import van boven de
Moerdijk.
"beeldenkijker"?

> Ik vind niets mis met duplicaten, maar anders zou ik nog eerder
> "dubbele" of dubbelen gebruiken.
Alweer een spelletje Vlaanderen - Nederland allicht? Heeft wellicht te
maken met jullie geschiedenis van dubbeltjes...
Dan zal "duplicaten" toch nog het beste compromis gaan vormen.

> Is dat echt de enige betekenis? Voor mij is schalen duidelijk
> geassocieerd met verkleind of vergroot weergeven.
Voor mij ook, maar oorspronkelijk blijft het een kromme vertaling uit
het Engels. Ik ging er (onterecht?) van uit dat zoiets taboe was op
gnome-nl?

Mark
--
Mark Van den Borre