Ideën?

Aurelus vertaling@nl.linux.org
16 Apr 2003 21:35:54 -0000

On 16 Apr 2003 23:17:35 +0200
Jan-Willem Harmanny <jwharmanny@zeelandnet.nl> wrote:

> Zou ik gewoon dpi laten, anders weet niemand wat je bedoelt. Je kunt de
> volledige term 'dots per inch' natuurlijk wel vertalen, maar de
> afkorting zou ik laten staan.

Mee eens. Ik zou de afkorting zo laten, maar de uitgebreide versie
vertalen (en dan met 'beeldpunten', denk ik).

> Nederland kent geen 'AM' en 'PM' systeem, maar de klokken in de meeste
> programma's begrijpen onze tijdsindeling gelukkig ook wel. Hoewel, de
> meeste mensen zullen 'AM' en 'PM' wel begrijpen, maar 'VM' en 'NM' niet.
> Dus: liefst 'converteren' naar onze 24-uurs indeling, of als dat niet
> kan, dan gewoon laten staan.

Zou ik ook doen.

[snip]

> Gegevens doorsluizen?
> Uitvoer doorsturen?
> Of anders maar zo laten...

Dat dekt de lading niet. Het idee is dat meerdere aanvragen van
bestanden e.d. op een handige manier worden verstuurd. Ik denk:
niet vertalen, tenzij er een echt goede vertaling wordt bedacht.

> Geen idee, is dat iets met lettertypen?

Vaste lettergrootte?

--
Regards,
Aurelus (atmmdotst)          B0EE26D3C2B890D9F4AE6E3F31C469D513FFD236