Ideën?

Ivo Timmermans vertaling@nl.linux.org
Wed, 16 Apr 2003 23:42:36 +0200

Jan-Willem Harmanny wrote:

> Nederland kent geen 'AM' en 'PM' systeem, maar de klokken in de meeste
> programma's begrijpen onze tijdsindeling gelukkig ook wel. Hoewel, de
> meeste mensen zullen 'AM' en 'PM' wel begrijpen, maar 'VM' en 'NM' niet.
> Dus: liefst 'converteren' naar onze 24-uurs indeling, of als dat niet
> kan, dan gewoon laten staan.

Afgezien daarvan komen de afkortingen uit het Latijn, en kent de Van
Dale ze als `a.m.' en `p.m.'  Dus als je ze dan gaat vertalen, zou ik
die puntjes toevoegen.

> Zou ik laten staan. Redelijk ingeburgerd.

Maar dan in de vorm `e-mail'.

> Geen idee, is dat iets met lettertypen?

Ik vermoed van wel, in dat geval is de gangbare term
`niet-proportioneel lettertype'...

	Ivo

--
`Contrariwise,' continued Tweedledee, `if it was so, it might be; and
if it were so, it would be; but as it isn't, it ain't. That's logic.'