Wie weet een goede vertaling voor deze strings?

Frederik Fouvry vertaling@nl.linux.org
Mon, 30 Sep 2002 17:51:43 +0200 (MEST)

| Daarin kom ik enkele strings tegen waarbij gesproken wordt van Verb
| Deinflection. Maar wat bedoelen ze ermee?
| Verb = werkwoord, dus ik gok dat ze het werkwoord proberen te ontleden, zodat
| deze voor zoekacties kan worden gebruikt oid...

Goeie grutten!  Daar heb ik nu nog nooit van gehoord (en ik ben
een computerlinguist ...).  Ik vermoed dat Rinse gelijk heeft met
zijn interpretatie: "onvervoegen" wordt dat dan.  Maar gebruik
het niet!!  Ontleden, analyseren, in normaalvorm/noemvorm
zetten.  (Strict genomen is de noemvorm de infinitief, maar bij
uitbreiding is het ook wel aanvaardbaar voor een
woordenboekvorm.  Ik geloof niet dat Japans infinitiefen heeft.)

Frederik