De Gimp in het Nederlands!!!

Rinse de Vries vertaling@nl.linux.org
Tue, 24 Sep 2002 21:49:51 +0200

Voor wie het nog niet gezien heeft, er staat een leuk artikel in Computer!
Totaal over The Gimp (Onder windows :(

Leuk detail is dat ze gekozen hebben voor de Nederlandstalige versie!!!
:):):):)

Dat is vrij uniek, veel bladen kiezen er helaas voor (Linux Magazine bijv.) om
gebruik te maken van Engelstalige screenshots :(

Wat Linux Magazine betreft heb ik vele malen gemaild (en enkele anderen via
mij) of het mogelijk is om die programma's die in het NL zijn (Staroffice 5.x
/ OO 1.x, KDE, Gnome, Mozilla, etc..) toch zoveel mogelijk in het Nederlands
te doen. Alhoewel er vele malen beterschap is beloofd lijkt het gebruik van
Nederlandse screenshots in LM eerder toeval dan dat ze er om denken.
(Meerendeel blijft Engelstalig..)
Ook 'Starten met Linux' (zelfde uitgever) heeft hier een handje van, terwijl
de installatie van de Mandrake-software in het NL gebeurde was de
uiteindelijke desktop in het Engels :o(

Mogelijk een idee om met een grotere groep bij dergelijke bladen aan te
dringen om vooral Nederlandstalige software te gebruiken in artikelen die
vooral voor nieuwe/minder ervaren gebruikers zijn bedoeld. Zeker bladen uit
de Open Source-hoek zouden meer waarderin moeten doen blijken voor
vertaalprojecten zoals die in deze groep.

Rinse