Incrementeel zoeken

Reinout van Schouwen vertaling@nl.linux.org
Fri, 20 Sep 2002 13:10:39 +0200 (CEST)

Hoi,

> Ik vermoed dat het aanduidt dat de zoektocht alleen wordt voortgezet in
> eerder gevonden resultaten.

Nee! Wat bedoeld wordt is een zoekmethode waarbij het programma meteen
zoekt naar de eerste plek waar de letters voorkomen die jij intypt, zonder
dat je daarvoor eerst op Enter drukt. Als ik in dit mailtje incrementeel
zou zoeken en ik typ 'r' dan wordt de 'r' van 'Search'  meteen
opgelicht, vervolgens typ ik 'e' en de 're' van 'Incrementally' wordt
opgelicht, vervolgens 's' en het programma springt naar 'res' van
'resultaten', enzovoort.

'Oplopend zoeken' lijkt me daarom nog niet eens zo'n gekke vertaling. Een
korte Google-actie met zoeken in Nederlandse pagina's brengt trouwens ook
bijv. deze site naar boven:
http://www.vlekho.be/tt/vakgroepen/terminologie/multidic.htm
die het fenomeen uitgebreid uitlegt.

groeten,

--

Reinout van Schouwen			Artificial Intelligence student
email: reinout@cs.vu.nl			mobile phone: +31-6-44360778