magic header

Martijn Ras vertaling@nl.linux.org
Tue, 17 Sep 2002 15:59:40 +0200

Hallo Allemaal,

Kan het niet meer laten om hier geen commentaar op te geven, ook al ben
ik tegen dit soort meel oorlogen ...

 > Ik kan heel goed HTML lezen, ik kan ook heel goed in HTML schrijven.
 > Alleen ik ben van mening dat HTML niet thuis hoort in een email.
[MR] Inderdaad, het gaat om de boodschap dus volstaat platte tekst.

 > Wat maakt mij het uit dat een email perse in Verdana, Arial, Helvetica
 > of wat voor andere opmaak dan ook gelezen moet worden? Opmaak hoort
 > thuis op een web pagina, niet in een email.
[MR] Goed HTML lezen en schrijven is niet moeilijk, zelfs als je het
doel van HTML niet helemaal begrijpt.

HTML stelt auteurs in staat documenten te structureren voor publicatie
op het web. De presentatie/opmaak dient overgelaten te worden aan de
browser. Goed, het is mogelijk om te specificeren welk lettertype
gebruikt 'zou moeten' worden maar de instellingen van de gebruiker
zullen deze simpelweg negeren. Braille leesregels en veel andere
hulpmiddelen voor blinden kennen bijvoorbeeld geen lettertypes, dus je
kunt jezelf veel moeite besparen door je alleen maar met de
structurering van je document bezig te houden. Sla punt 2.4 van de HTML
standaard er maar eens op na.

Mazzel,

Martijn.