Laatste ronde voor Kalzium..

Rinse de Vries vertaling@nl.linux.org
Tue, 8 Oct 2002 21:06:20 +0200

Hallo allemaal,

Allereerst bedankt voor jullie bijdragen bij de eerdere vragen.

Dit zijn de laatste strings in kalzium die nog het nodige denkwerk vereisen:

 Q=What does PVC stand for?

             |          2106: A=Polyvinylchloride
             |          2107: Alternative1=Positive Valence Charge
             |          2108: Alternative2=Plastic veneer coefficient

Gaat om die laatste twee, wie weet een leuke foute afkorting voor pvc?

Babbitt metal

-> dit is een fout antwoord op de vraag wat een legering van koper en tin is.
Wie kent nog een leuke legering naast brons en messing?

Duraluminum
-> dit is een fout antwoord op de vraag:
Welk materiaal maakte Charles Goodyear in 1844?

Wie kent nog een leuk fout antwoord?

A ductile crystal

Hier zijn we niet echt uitgekomen, maar het is een fout antwoord op de vraag:
Wat is NaCL?
Mij leek het antwoord 'Soda' wel een leuke :)
Mee eens?

Deze vraag:
Wat is de chemische naam voor roest?
Kent drie antwoorden:
Ferric oxide
Ferrous Oxide
IJzer (IV) oxide

(eerste is juiste antwoord..)
Wat is de juiste chemische benaming in het Nederlands,?

Rinse

Is your business paying to much?
Affordable insurance and benefits packages for Less.
http://us.click.yahoo.com/jCP0DB/E.mEAA/MVfIAA/NhFolB/TM