widget of besturingselement

Tino Meinen vertaling@nl.linux.org
05 Nov 2002 14:24:53 +0100

On Mon, 2002-11-04 at 21:26, Reinout van Schouwen wrote:

> Een tijdje terug hadden we het op deze lijst over 'widget' onvertaald
> laten, maar op de Wiki zie ik de term 'besturingselement' staan als het
> over widgets gaat. Toch maar wel vertalen?
Een widget hoeft niet altijd wat te besturen. Denk bijvoorbeeld aan een
statusbalk of een progressiebalk(voortgangsmeter), of een
dialoogvenster.
Je hebt allerlei soorten widgets. Besturingselement is maar een van de
vele soorten. Meestal(altijd?) zullen gebruikers de term niet
tegenkomen, alleen de ontwikkelaars.
Volgens mij dus beter onvertaald gelaten omdat het meer verwarring
schept.

--Tino