inloggen of aanmelden?

Rinse de Vries vertaling@nl.linux.org
Sun, 5 May 2002 23:56:12 +0200

Op zondag 5 mei 2002 17:04, schreef Reinout van Schouwen:

> Dat vind ik geen overtuigend argument. Daarbij is het pictogrammetje dat
> erbij hoort een huisje, dus dat versterkt alleen maar de "thuis"
> perceptie.

Ok. in een browser is thuis' overigens geen optie imho.
andere browsers (Netcape, IE) gebruiken 'start', terwijl het icoontje ook een
huisje is. Ook niet echt consistent dus. de term 'Thuismap' bekt niet echt
vind ik.

In ieder geval handhaaf ik voor KDE de vertaling "persoonlijke map" voor 'home
directory' en 'start' voor in de browsers.

Rinse