inloggen of aanmelden?

Reinout van Schouwen vertaling@nl.linux.org
Sun, 5 May 2002 16:30:49 +0200 (CEST)

On Sun, 5 May 2002, Vincent van Adrighem wrote:

> In mijn ogen is aanmelden ook helemaal zo'n slechte keus niet. Ik zie
> niet echt het probleem, behalve dat aanmelden verward zou kunnen worden
> met je opgeven voor iets. Dat zeiden Tino en Onno al eerder. Overigens

Ik ben ook niet fel tegen 'aanmelden' maar als we hierop uitkomen dan neem
ik wel aan dat alle relevante GNOME vertalingen hierop worden aangepast.
In de laatste snapshot zie ik nog gewoon 'Uitloggen' staan.

[Terzijde: kun je misschien ook een beslissing maken aangaande "Thuis Map"
(Toepassingen-menu) versus "Huize <username>" (Nautilus desktop)? Nu
worden twee termen door elkaar gebruikt.]

Ohja, die spatie in "Thuis Map" doet pijn aan mijn ogen, evenals bij
"bestands beheer", "Volume Regeling", "Tekst Bewerker", "Bug Rapporteer
Hulpmiddel", "Archief Generator" enzovoort . Ben ik de enige die vindt dat
termen die in het engels uit twee woorden bestaan in het nederlands moeten
worden samengetrokken, al dan niet met koppelstreepjes?

groetjes,

--

Reinout van Schouwen			Artificial Intelligence student
email: reinout@cs.vu.nl			mobile phone: +31-6-44360778