ouder/kind vertaling

Ronald Hummelink vertaling@nl.linux.org
04 May 2002 04:01:52 +0200

On Sat, 2002-05-04 at 00:43, Vincent van Adrighem wrote:

> Daar heb je een punt. Er wordt ook gebruik gemaakt van raamwerk. Kozijn was de oude vertaling... ik ben het dus op dat gebeied met je eens. Maar er is in principe niets mis met een metafoor. Dat maakt wazige termen begrijpelijk voor de mensen.

Metaforen zijn zeker goed, maar moeten gewoon verstandig gebruikt
worden. Kozijn vindt ik zelf niet eens duidelijk, brengt mijn gedachten
op een heel ander iets. Zelf heb ik het vertaald met 'Kader' wat mij
vrij duidelijk leek...toen... Vensterrand is mischien beter. Als er een
hoop bezwaar tegen Kader is moet ik wel erg hard gaan zoeken ;-)

Ronald