editor

Gerald Raucamp vertaling@nl.linux.org
Mon, 3 Jun 2002 09:13:08 +0200

On Mon Jun 03 2002, Reinout van Schouwen <reinout@cs.vu.nl> wrote:

> Mja, 'tekstverwerker' heeft toch meer de associatie met grote programma's
> als Word, en editor staat ook in de Van Dale:
>
> [reinout@tocotronic gnome-l10n]$ gnuvd editor
> editor (de ~ (m.))
> 1 computerprogramma voor het redigeren van teksten

mja, ben zelf ook gewoon voor het onvertaald laten van editor. Het staat
tenslotte in de dikke :)

> Lijkt mij ook.

een tool is een gereedschap. een gereedschap is een hulpstuk. affijn,
misschien redeneer ik net de verkeerde kant op, maar het lijkt mij
hetzelfde ding, alleen gereedschapsbalk klinkt wat beter dan
hulpstukkenbalk, is ook iets korter wat typen betreft :)

Toch mooi heh dat compacte engels :)

Gerald Raucamp - cavey@vengeance.et.tudelft.nl
                           http://www.cavey.nl