nano-1.1.5 (0%, 295 untranslated)

Joost van Baal vertaling@nl.linux.org
Tue, 8 Jan 2002 12:06:37 +0100

--Z1OTrj3C7qypP14j

On Tue, Jan 08, 2002 at 11:49:56AM +0100, Rinse de Vries wrote:
>=20
> Volgens mij is de GPL toch echt zo opgesteld dat een wijziging van  of=20
> toevoeging aan de code automatisch onder het GPL valt.

Daar gaat het hier niet precies om.  Het gaat erom dat, wil de GPL zin
hebben, het copyright bij 1 rechtspersoon moet liggen, zoals Jan
schreef.  Overigens, de schriftgeleerden zijn het hier niet helemaal
over eens.  De linux kernel bijvoorbeeld, daarvan zijn meerdere
copyright holders.  Blijkbaar vindt Linus het gebruik van de GPL ook
zinvol bij meerdere copyright holders.  De FSF denkt daar echter anders
over.  Het maakt dus ook uit hoe de beheerder van het software package
er over denkt.

Groeten,

Joost

--Z1OTrj3C7qypP14j