Vertaaladvies

Peter Bosch vertaling@nl.linux.org
Thu, 28 Feb 2002 18:10:11 +0100

Beste medevertalers,

Ik heb net urpmi voor Mandrake vertaalt, ik begreep alleen 1 melding niet:

"
  --headers      - extract headers for package listed from urpmi db to\n
                   stdout (root only).\n
"

ik heb t maar vertaald met:

"
  --headers      - pak opgenomen headers voor pakketten uit de urpmi database
uit naar\n
                   stdout (alleen root mag dit).\n
"

Misschien dat iemand wel weet wat deze optie doet, en of dit de goede
vertaling is?

En even een paar woorden die je bij pakkettenbeheer tegenkomt die ik niet zo
goed weet te vertalen (en ik vraag me eigenlijk af of die wel vertaald moeten
worden):

depencies
provides
requires