Opiniepeiling: Bladwijzers of Favorieten?

Rinse de Vries vertaling@nl.linux.org
Wed, 27 Feb 2002 22:45:38 +0100

IE is de enige applicatie die "Favorieten" gebruikt. De rest (Konqueror,
Opera, Mozilla, Netscape, whatever..) heeft het over "Bladwijzers."
Ik heb nog nooit een Engelstalige IE gezien, maar gebruikt die soms
"Favorites"?
Verder kun je "bookmarks" voor veel meer dingen gebruiken, bijv. in een
editor om naar een bepaalde regel te springen en zo.
Om dan voor elke vorm van "bookmarks" binnen Unix/Gnome/whatever een algemene
vertaling te krijgen zou ik zeggen: kies gewoon bladwijzers..
Rinse