Opiniepeiling: Bladwijzers of Favorieten?

Gerald Raucamp vertaling@nl.linux.org
Wed, 27 Feb 2002 16:31:49 +0100

On Wed Feb 27 2002, Branko Collin <collin@xs4all.nl> wrote:

> Hm, en welk woord gebruikte Mosaic ook weer? Dat was _weer_ anders.
>
> VZIW is Bookmarks/Bladwijzers Netscape-terminologie om zich van
> Mosaic te onderscheiden en is Favorites/Favorieten op haar beurt
> Microsoft-terminologie om zich van Netscape te onderscheiden.
>
> Ik zou gaan voor 'Strookje krantenpapier', want daar schrijf ik mijn
> links altijd op. ;-)
>
> Just kidding. Als Galeon de Netscape-term gebruikt, kun je die zelf
> het beste gebruiken. Denk ik.

vziw is netscape mozilla based en is galeon ook mozilla based.
Netscape heeft toch ook een NL uitvoering? en mozilla was toch ook
al localized?

maar ehm ja, aangezien beiden op mozilla gebaseerd zijn en mozilla
toch ooit eens van netscape is/was en ze daar bookmarks bezigen,
lijkt mij bladwijzer (dat is het tenslotte ook, boeken[\ ?]legger zelfs
heet dat toch in boeken kringen?) de juiste vertaling.

gewoon mijn EUR 0.02

--
/cvm

| Visit http://www.cavey.nl                  (under construction) |