font-vraagjes

Rinse de Vries vertaling@nl.linux.org
Wed, 11 Dec 2002 15:35:20 +0100

Op woensdag 11 december 2002 14:11, schreef Reinout van Schouwen:
> Goed maar dan zit ik dus met deze string:
>
> msgid "This application needs to be run in a _shell"
> msgstr "Deze toepassing moet in een _terminalvenster draaien"
>
> Gebruik ik daar uitvoeren, dan ontkom ik haast niet aan een lijdende vorm
> (FOUT!). Of weet jij een goede formulering?

Gokje:

"Deze toepassing hoort in een terminalvenster te worden uitgevoerd"

Maar dan kom je bij het volgend probleem, moet de toepassing altijd vanuit een
grafische omgeving in een terminalvenster worden uitgevoerd, of kun je de
toepassing ook zelfstandig uitvoeren als er geen grafische omgeving draait?

In het laatste geval zou je het als volgt kunnen vertalen:
"Deze toepassing hoort vanaf de commandoregel/commandoprompt/opdrachtprompt te
worden uitgevoerd"

Rinse