font-vraagjes

Branko Collin vertaling@nl.linux.org
Tue, 10 Dec 2002 23:42:52 +0100

On 10 Dec 2002, at 22:55, Branko Collin wrote:

> Een font is niet hetzelfde als een lettertype. Een font is een
> gecomputeriseerd lettertype op een bepaalde lettergroote (IIRC).

[...]
> Als je font niet 'lettertype' vertaalt... ;-)

Ik wil hier aan toevoegen dat ik 'font' ook wel eens als lettertype
vertaal, in die situaties dat je van concreet naar algemeen kunt
vertalen zonder dat dit problemen oplevert. Als een programma zegt
dat je een font en een lettergrootte moet selecteren, wordt over het
algemeen ook bedoeld dat je een lettertype en een lettergrootte moet
selecteren.

In andere gevallen laat ik font onvertaald.

--
branko collin
collin@xs4all.nl