"pop-ups"

Jan-Willem Harmanny vertaling@nl.linux.org
Thu, 5 Dec 2002 17:56:50 +0100

Op donderdag 5 december 2002 17:26, schreef Rinse de Vries:

> Yep, maar mijn ervaring is dat dergelijke gebruiker sneller geneigd zijn om
> ook Nederlandstalige software voor de desktop te gebruiken als deze niet te
> ver is doorvertaald :o)
> Is overigens ook duidelijker bij conversaties tussen newbe's en 'ervaren
> gebruikers' bij het oplossen van problemen
>
> Rinse

Mijn ervaring is dat het de meeste ervaren unix/linux en win* gebruikers het
niet zo nauw nemen met de taal van hun programmatuur. Ikzelf zou niet eens
weten welke taal er bij ons op de hogeschool is ge´nstalleerd, terwijl ik er
elke dag zit. Het wordt pas echt vervelend als iets slecht is vertaald (of
kinderachtig; denk aan de aversie bij sommigen tegen het begrip 'map' ipv
directory).

  Jan-Willem

> ---
> Open Source Software vertaalproject, vertaling@nl.linux.org