"pop-ups"

Jan-Willem Harmanny vertaling@nl.linux.org
Thu, 5 Dec 2002 17:56:50 +0100

Op donderdag 5 december 2002 17:26, schreef Rinse de Vries:

> Yep, maar mijn ervaring is dat dergelijke gebruiker sneller geneigd zijn om
> ook Nederlandstalige software voor de desktop te gebruiken als deze niet te
> ver is doorvertaald :o)
> Is overigens ook duidelijker bij conversaties tussen newbe's en 'ervaren
> gebruikers' bij het oplossen van problemen
>
> Rinse

Mijn ervaring is dat het de meeste ervaren unix/linux en win* gebruikers het
niet zo nauw nemen met de taal van hun programmatuur. Ikzelf zou niet eens
weten welke taal er bij ons op de hogeschool is geïnstalleerd, terwijl ik er
elke dag zit. Het wordt pas echt vervelend als iets slecht is vertaald (of
kinderachtig; denk aan de aversie bij sommigen tegen het begrip 'map' ipv
directory).

  Jan-Willem