voorkomen van spam

Branko Collin vertaling@nl.linux.org
Sat, 17 Aug 2002 18:35:01 +0200

On 17 Aug 2002, at 17:22, Taco Witte wrote:

> Ik heb net weer zo'n "Afrikaans" mailtje gehad, op een adres wat ik
> bijna nooit gebruik. Google kent het alleen van de mail archieven van
> deze lijst. Is het mogelijk om de e-mail addressen "af te schermen" of
> op de een of andere manier onleesbaar te maken voor spammers? (Zodat
> bijvoorbeeld pietpuk@eendomain.nl in het archief bijvoorbeeld ADDRESS
> HIDDEN wordt, zoals bij SourceForge.) Ik hou niet zo van spam..

Je zou eens in http://groups.google.com in Advanced Search moeten
zoeken op de nieuwsgroep nl.internet.www.ontwerp naar de
sleutelwoorden 'spam' en 'e-mailadres' (of 'email adres' of hoe het
ook allemaal fout gespeld kan worden).

Een leuke die ik laatst zag en die vooral handig is als je veel
aliasen kunt aanmaken, is een tekst opnemen:

"If you ever send e-mail to piet@mijndomein.example, I will block all
mail coming from your mail server to my other addresses."

(Je moet dan wel bijvoorbeeld Taco heten en niet Piet, anders raak je
echte post kwijt.)

En dan een scriptje schrijven om die SMTP-servers ook daadwerkelijk
uit te filteren.

Ik heb dat van de volgende site:

<http://www.bloke.com> (zie onderaan de pagina)

Het idee is dat automatische adressenoogstmachines niet doorhebben
dat je een lokadres gebruikt. Als ze je eenmaal op dat adres gespamd
hebben, dan kun je hun serveradres makkelijk in je blokkeerlijst
stoppen.

--
branko collin
collin@xs4all.nl