afsluiten vs be'eindigen

vertaling@nl.linux.org vertaling@nl.linux.org
Mon, 12 Aug 2002 13:30:19 +0200 (CEST)

> Als Quit gebruikt wordt voor het sluiten van een windows sessie, dan
> klinkt naar mijn idee afsluiten beter, als quit gebruikt wordt in een
> applicatie, dan klinkt sluiten als het sluiten van een evt geopend
> document, beeindigen is dan wel weer een beter woord.

Dat klopt.
Veel applicaties hebben de term ´close´ en ´quit´ in het zelfde menu
staan, waarbij ´close´ het document sluit, en ´quit´ de applicatie
afsluit.
in kde is dus ´close´ -> ´sluiten´, en ´quit´->´afsluiten´.

Beëindigen kan natuurlijk ook. Ik heb er geen probleem mee dat deze beide
door elkaar worden gebruikt. Beëindigen vind ik persoonlijk meer voor het
afsluiten van een sessie of de pc...
Rinse