Database creator for .po and .pot files (fwd)

Reinout van Schouwen vertaling@nl.linux.org
Mon, 8 Apr 2002 22:25:25 +0200 (CEST)

Branko,

> Om maar iets te noemen: als in 15 van de 17 relevante vertalingen Foo
> wordt vertaald met Bar, dan wil ik er best vanuit gaan dat Bar een
> correcte vertaling van Foo is, maar bijvoorbeeld niet dat Bar correct
> gespeld is of in mijn specifieke geval de juiste vertaling is.

okee, het gaat er mij meer om dat er toch een soort van algemene database
komt die transparant te raadplegen is (zonder tussenkomst van een
webbrowser) en liefst ook nog aan een soort "intelligente" matching doet.
Dat zal vast erg veel werk zijn en voorlopig nog niet klaar maar we zullen
hier toch naartoe moeten als we willen dat open-source vertaalwerk minder
gefragmenteerd gebeurt dan nu.

> Waren er trouwens niet al soortgelijke tools als die van Filipe Maia?
> Ik meen me te herinneren dat er een programmaatje was dat gtranslator
> heet dat iets soortgelijks doet. (<http://www.gtranslator.org>)

Gtranslator heb ik gisteren even geinstalleerd en "it shows promise" maar
het translation memory ben ik nog niet erg van onder de indruk. Dan doet
poEdit het nog beter.

groeten,

--

Reinout van Schouwen			Artificial Intelligence student
email: reinout@cs.vu.nl			mobile phone: +31-6-44360778