[vertaling] cryptsetup-1.1.0-rc4.nl.po: uw mening

Koen Torfs koen op indigetesdii.org
Zo Feb 7 01:32:30 CET 2010

Hallo,

cryptsetup-1.1.0-rc4 is voor het grootste deel hetzelfde als rc3, maar met drie lijnen die er een beetje uitsteken:

"Can't do passphrase verification on non-tty inputs."
- Van "non-tty inputs" heb ik "invoer van buiten de terminal" gemaakt, aangezien ik dacht dat "niet-tty" of "geen-tty" (of -terminal) wat raar klonk.

"Warning: exhausting read requested, but key file %s is not a regular file, function might never return."
- Exhausting: heb ik "grondig" voor genomen. In de documentatie staat dat "LUKS will always do an /exhaustive/ password reading".
- "regulier"? OK volgens het online woordenboek, en in mijn ogen (oren?) klinkt het hier beter dan "normaal" of "gewoon", maar suggesties zijn natuurlijk meer dan welkom.

"Default compiled-in device parameters..."
- Daar heb ik "parameters van het apparaatsversleutelingsalgoritme" van gemaakt, omdat ik vond dat "apparaatsversleutelingsalgoritmeparameters" een 'beetje' te lang was. Ik ben niet zeker of "apparaatsversleutelingsalgoritme" in deze zin nog wat lang is?

Ik verstuur dit vanop het werk (soms is m'n werk leuk :). Ik hoop dat het bestand in goede orde is, het is bewerkt op m'n laptop maar is natuurlijk via deze (Windows) PC gepasseerd.

Met vriendelijke groeten,

Koen Torfs