[vertaling] fout in vertaling

Jan jank op casema.nl
Vr Okt 9 13:53:14 CEST 2009

Geachte vertalers,

onder het commando uname  --help vind ik de oproep om fouten in de vertaling
te melden aan dit adres. Dit doe ik bij deze.

onder -i staat platvorm vermeld. Dit moet platform zijn. Dit wist u al want
elders wordt het wel goed geschreven. Ik meld het toch maar even.

Met vriendelijke groet,

J. van der Knaap
Utrecht

jan op linux-netbook:~> uname --help
Gebruik: uname [OPTIE]...
Toon bepaalde systeeminformatie.  Zonder OPTIE, zelfde als -s.

  -a, --all                toon alle informatie in de volgende volgorde,
                             laat -p en -i weg als deze onbekend zijn:
  -s, --kernel-name        toon de naam van de kernel
  -n, --nodename           toon hostnaam van de node in het netwerk
  -r, --kernel-release     toon de release van de kernel
  -v, --kernel-version     toon de versie van de kernel
  -m, --machine            toon de hardwarenaam van de machine
  -p, --processor          toon het processor type of "unknown"
  -i, --hardware-platform  toon het hardware platvorm of "unknown"
  -o, --operating-system   toon het besturingssysteem
      --help     toon deze helptekst en beëindig programma
      --version  toon versie-informatie en beëindig programma

Stuur foutrapportages aan <bug-coreutils op gnu.org>;
meld fouten in de vertaling aan <vertaling op vrijschrift.nl>.
jan op linux-netbook:~> uname -r
2.6.27.29-0.1-pae
jan op linux-netbook:~>