[vertaling] Fwd: [pgtranslation-translators] non-translatable terms? (nl)

Willy-Bas Loos willybas op gmail.com
Di Jun 16 12:27:33 CEST 2009

Ah, ik zie net dat er teams zijn voor de vertaling van postgresql.
Ik wil het vertalen wel uitproberen, ook al heb ik niet verschrikkelijk veel
tijd.
Wat moet ik doen om een rondje mee te draaien?

Ik had al een naieve start gemaakt met Poedit op ubuntu, in de
postgres-nl.po van vandaag kon ik een aantal kleine foutjes ontdekken en een
aantal regels vrij vlot vertalen.
Tegelijk vroeg ik me af hoe jullie omgaan met namen van database objecten,
zoals "rules", "table", "sequence", etc. Ik zag dat die in de huidige
vertaling worden overgenomen uit het engels.
Zelf ben ik geen fan van vertaalde software (ik gebruik liever engels) en ik
kan me voornstellen dat mensen niet meer weten waar het over gaat als je
sequence gaat vertalen in "reeks". Maar goed, vertalen is vertalen.
Hoe gaan juillie daarmee om?

Groet,

Willy-Bas Loos