[vertaling] Probleempje

Tim Van Holder tim.van.holder op telenet.be
Do Jul 16 08:41:23 CEST 2009

unknown-1 wrote:
> Hoi
>
> In de vertaling van PSPP heb ik o.a. "geïmplementeerd" staan. Bij mij
> ziet dat goed uit. Ik heb de editor ingesteld op UTF-8. Maar als ik de
> het bestand bij translationproject bekijkt is het woord verminkt.
> Iemand een idee wat ik fout doe?

Niets, waarschijnlijk - als ik naar
http://translationproject.org/PO-files/nl/pspp-0.6.2-pre4.nl.po ga ziet
het er goed uit in Firefox. Denk dat jouw browser er gewoon voor kiest
om een andere encoding dan UTF-8 te gebruiken om het bestand te tonen.

Even terzijde maar ik zie dat je voor "variable name" als vertaling
"variabelennaam" hebt gebruikt. Ik weet niet of dit juist is; ben zelf
eerder geneigd om "variabelenaam" te gebruiken (naar analogie met
"bestandsnaam" ipv "bestandennaam").