[vertaling] po editor

Martin Tarenskeen m.tarenskeen op zonnet.nl
Wo Dec 23 17:40:02 CET 2009

Hallo vertalers,

Welke editor gebruikt men hier zoal om po bestanden te vertalen ?

Ik werk op Linux Fedora 12 en heb gtranslator geprobeerd, en lokalize.
Beide programmas lijken op elkaar. gtranslator is meer Gnome en lokalize
meer KDE georienteerd. Verder maakt het niet veel uit.

Het probleem wat ik heb met allebei is dat de programmas soms eigenhandig
regels in het po bestand toevoegen of wijzigen zonder dat ik het in de
gaten heb. Ik denk dan met name aan regelafbrekingen, maar ook andere
dingen. Dergelijke "intelligentie" kan soms nogal irritant zijn.

Kan ik misschien beter een gewone editor gebruiken zoals Emacs of Vim
i.p.v. zo'n speciale "handige" po-editor ?

--

Martin Tarenskeen