[vertaling] vacature: teamleider

Benno Schulenberg bensberg at justemail.net
Tue Sep 2 22:17:32 CEST 2008

Hendrik Maryns schreef:

> Misschien zie ik dit wel zitten.  Dan moet ik gewoon consequent
> mijn andere vertaalprojecten terugschroeven.

Teamleider zijn op de TP kost vrijwel geen tijd: misschien twee keer
in de week een spammailtje verwijderen, en één keer in de maand een
toewijzing laten veranderen of een nieuweling welkom heten.

Als niemand bezwaar heeft, wordt Hendrik volgende week teamleider.

> Ideetje: ik help ook mee met de vertaling van de wiki-software
> via betawiki (http://translatewiki.net/wiki/Main_Page).  In hun
> laatste nieuwsbrief schreven ze dat ze graag ook andere
> OS-projecten willen hosten.  [...]  Misschien kunnen we ook de
> bestanden van het TP op die manier aanbieden?

Maar hoe zou dat werken met toewijzingen?  Als een bestand aan mij
toegewezen is, wil ik niet dat een ander daar zomaar veranderingen
in kan aanbrengen.  (Als er iets verbeterd moet worden, dan
verwacht ik een mailtje.)  Zouden dan alleen ontoegewezen bestanden
zichtbaar moeten zijn op de Translatewiki?  Dat lijkt me een
gehannes wanneer een teamlid een pakket toegewezen wil krijgen.

> Dat zou in ieder geval een zeer makkelijke manier zijn voor mensen
> die ervoor terugschrikken om po-bestanden te downloaden en aan de
> robot te sturen etc.

Vertalers moeten juist die PO-bestanden downloaden, bijwerken,
msgfmt erop uitvoeren, de vertaling installeren, en deze testen.

Bovendien, voor zover ik de Translatewikisite heb bekeken, lijken
daar de berichten één voor één vertaald te moeten worden -- nog
fragmentarischer dan Pootle en Launchpad.

Kortom, ik vind het geen goed idee.