[vertaling] foutje in gettext

Benno Schulenberg bensberg at justemail.net
Sat Nov 17 22:22:35 CET 2007

Hendrik Maryns schreef:
> Ik heb net een foutje ontdekt in gettext:
>
> #~ msgstr "geonternationaliseerde meldingen mogen geen `\\%c'
> escape sequences bevatten"
>
> Kan ik dat zelf op een makkelijke manier aanpassen,

Op de TP is het al gecorrigeerd:
http://translationproject.org/domain/gettext-tools.html
http://translationproject.org/PO-files/nl/gettext-tools-0.16.2-pre5.nl.po

Dus je bedoelt lokaal op je eigen machine?  Dan zoek je op waar
gettext-tools.mo staat, laat daar 'msgunfmt' op los, slaat de
uitvoer op in bijvoorbeeld ouwe.po, en doet dan:

  msgmerge bovenstaande-gettext-tools-van-TP.po ouwe.po >nieuwe.po

Daarna 'msgfmt' loslaten op nieuwe.po en met het resulterende
messages.mo je bestaande gettext-tools.mo overschrijven.