[vertaling] vertaling Inkscape

Benno Schulenberg bensberg at justemail.net
Mon May 7 23:12:12 CEST 2007

Jolanda van der Kooij schreef:
> Ik begrijp uit de mails dat er geen Nederlandse handleiding
> bestaat van Inkscape.
> In het kader van het vrijwilligerswerk wat ik doe wil men op een
> activiteitencentrum een cursus Inkscape organiseren maar engels
> te moeilijk voor die groep mensen vandaar het verzoek om een
> vertaling.
>
> Jammer, dan zal ik zelf aan de slag moeten.

Het zou prachtig zijn als je het resultaat van je vertaal- en
samenstellingswerk beschikbaar zou maken voor anderen.  Wikibooks
zou daar een geschikte plaats voor zijn:
http://nl.wikibooks.org/wiki/Hoofdpagina
Misschien krijg je wel hulp als je daar eenmaal begint.

Voor inspiratie voor hoe zo'n handleiding eruit zou kunnen zien:
http://nl.wikibooks.org/wiki/Firefox

En voor meer tekengerelateerde programma's (in het Engels):
http://en.wikibooks.org/wiki/The_GIMP
http://en.wikibooks.org/wiki/Paint.NET

(Ik ben zo vrij geweest om de andere vertalers te CC-en, zodat ze
ook op de hoogte zijn van het hoe en wat.)