[vertaling] teamlijst verkorten?

Benno Schulenberg bensberg at justemail.net
Mon Jul 16 00:27:29 CEST 2007

Taco Witte schreef:

> Ik vind het een goed idee,

Ha, eindelijk een medestander.  :)

> zolang maar in de administratie blijft staan wie een disclaimer
> ondertekend heeft

Dat zou handig zijn voor het geval een vertaler terugkeert, dan
hoeft het niet nagevraagd te worden bij de FSF en niet opnieuw
ingevoerd.  Maar verder lijkt me dat niet nodig: als de robot ooit
vertalingen heeft geaccepteerd voor een domein waarvoor een
disclaimer nodig is, dan stond er op dat moment blijkbaar in de
administratie dat die vertaler zo'n disclaimer getekend had, anders
had de robot de PO-bestanden niet geaccepteerd.

Natuurlijk kan onze administratie fouten bevatten en kan de robot
verkeerde dingen doen.  Dus als er ooit een vertaler komt die z'n
gedisclaimde vertalingen weer verwijderd wil zien, dan zegt onze
administratie niet zoveel, dan moet toch het ondertekende papier
bij de FSF het uiteindelijke antwoord geven.  Dus heeft het weinig
zin om in onze administratie jarenlang te bewaren dat bijvoorbeeld
Erick Branderhorst ooit een disclaimer getekend heeft.

> en in de PO-bestanden staat wie er aan bijgedragen heeft.

Dat is de verantwoordelijkheid van de nakomende vertalers.  De robot
dwingt dat niet af.  Het zou wel mooi zijn als ie dat wel deed.

> Zoals je het voorstelt zie ik daar geen probleem in.

Okee.  Het is de bedoeling om dit voor alle teams tegelijk te doen,
en in stapjes: zeven jaar, zes jaar, vijf jaar...  Dus daar moet ik
eerst nog een script voor schrijven.