[vertaling] tuxpaint-0.9.17 (100%, 0 untranslated) by Freek de Kruijf

Benno Schulenberg bensberg at justemail.net
Sun Jul 1 19:37:12 CEST 2007

Wouter Bolsterlee wrote:

> Ongedaan maken?

Dat is te lang.  Het zouden eigenlijk niet meer dan zeven, acht
letters moeten zijn.  Nou is tuxpaint wel slim, en comprimeert de
beschrijving tot het in de gegeven ruimte past, maar bij de wat
langere vertalingen levert dat dus onleesbare tekstjes op.

"Lichter" zou daarom beter zijn dan "Lichter maken", en "Donkerder"
beter dan "Donkerder maken".  En kortweg "Strip" beter dan
"Striptekening", en "Vullen" beter dan "Opvullen" -- deze laatste
ook omdat de omschrijving ervan de term "opvullen" ook niet
gebruikt.

En "gummen" lijkt me toch een gebruikelijker woord dan "gommen".