[vertaling] vertaling opcodes: paar of even

Jan Claeys janc+vertaling at lugwv.be
Mon May 22 15:21:18 CEST 2006

Op zo, 21-05-2006 te 21:37 +0200, schreef Reinout van Schouwen:

> In Evolution is de vertaling hiervan 'troep'. Is dat niet beter?

Als je in (bepaalde delen van?) Vlaanderen het woord 'troep' gebruikt
ipv 'rommel', zal je waarschijnlijk als een buitenlander (Nederlander)
beschouwd worden.  De kans is zelfs niet onbestaande dat sommige mensen
het woord alleen binnen een context zullen "begrijpen".

'Troep' in de betekenis van 'afval' of 'rommel' staat trouwens niet eens
in de on-line van Dale blijkbaar...

--
Jan Claeys