[vertaling] misverstanden

Jan Claeys janc+vertaling at lugwv.be
Tue Aug 29 01:11:44 CEST 2006

Op ma, 28-08-2006 te 23:09 +0200, schreef Taco Witte:
> De naam "root" is niet per se vast, maar het nummer wel. De naam van de
> gebruiker zou ook anders kunnen zijn dan de naam van de map (ik denk dat
> alles zou blijven werken als je alleen de naam van de gebruiker
> verandert).

Alles _zou_ moeten blijven werken, maar zoals Rinse al zei is de kans
groot dat dat niet lukt.  Er zijn nogal wat slecht-geprogrammeerde
toepassingen en scripts in omloop die controleren op de gebruikersnaam
'root' ipv op de gebruiker met id '0'.
(Wat in feite een beveiligingsfout is natuurlijk.)

--
Jan Claeys