[vertaling] slechte of onbruikbare blokken? meningen?

Tino Meinen a.t.meinen at chello.nl
Wed Aug 16 00:53:41 CEST 2006

Op wo, 16-08-2006 te 00:28 +0200, schreef Benno Schulenberg:

Hmm, als bad als onbuikbaar zou worden vertaald zouden sommige berichten
minder mooi worden bv: Een onbruikbaar blok is in gebruik.
Dus zou ik toch voor onbetrouwbaar kiezen. Dat is helaas wel twee keer
zo lang. Ik vind het iets mooier dan slecht, maar slecht vind ik niet
verkeerd.

Ik heb overigens nog wel een kleine opmerking over de vertaling van
'has' in bepaalde berichten.

> msgstr "Slecht blok %u ligt buiten bereik; genegeerd.\n"
> msgstr "tijdens bijwerken van de inode van een slecht blok"
> msgstr "Waarschuwing: ongeldig blok %u gevonden in inode van slecht blok.  Gewist.\n"
> msgstr "Een dubbel of slecht blok is in gebruik!\n"
> msgstr "Slecht blok %b is in gebruik als indirect blok voor de slechte-blokken-inode.  "
> msgstr "Waarschuwing: groep %g heeft een slecht blok (%b) in de groepsbeschrijvers.\n"
> msgstr "Inode %i heeft een slecht blok %b met uitgebreide kenmerken.  "
          Inode %i bevat een slecht blok...

> [...]
                                bevat ongeldig blok
> msgstr "Slecht blok %b is in gebruik als indirect blok voor de slechte-blokken-inode.  "
> "De slechte-blokken-inode is vermoedelijk beschadigd.\n"
> "het bestandssysteem te doorzoeken naar slechte blokken.\n"
> "U kunt dit blok uit de lijst van slechte blokken wissen en hopen\n"
> msgstr "Het primaire superblok (%b) staat in de lijst van slechte blokken.\n"
> msgstr "Een groepsbeschrijversblok (%b) staat in de lijst van slechte blokken.\n"
> "Een slechte-blokken-inode heeft een indirect blok (%b) dat tegenstrijdig\n"
                             bevat een indirect blok

Groet
Tino