[vertaling] cd polling

Koen Vermeer k.a.vermeer at tnw.tudelft.nl
Mon Sep 26 08:34:54 CEST 2005

On Sun, 2005-09-25 at 23:58 +0200, Reinout van Schouwen wrote:
> Het is maar hoe je het bekijkt. Als de speler een seintje geeft aan het
> OS dan is dat actief, dat overlaten aan polling vind ik eerder passief.

Ja, maar je stelt het juist in vanuit de OS kant, niet vanaf de
spelerkant. Je zegt dus tegen het OS dat hij actief moet bekijken of er
een CDtje inzit, i.p.v. afwachten tot de CD-speler dat zegt. Het is dus
in het algemeen ook niet de beste oplossing en je gebruikt polling
alleen als er geen 'passieve' optie is.

Dat het 'enable CD polling' is i.p.v. 'enable CD player polling' o.i.d.
kan ik me wel voorstellen, als je het ziet als dat er 'actief' gezocht
wordt naar een CD (in de CD speler). Ik zou dus kiezen voor 'CD(-speler)
actief testen' of, wat cryptischer maar niet beperkt tot CD'tjes alleen,
'invoer schijf actief testen' o.i.d.

Koen