[vertaling] aanhalingstekens

Reinout van Schouwen reinout at cs.vu.nl
Mon Nov 28 23:09:27 CET 2005

Hallo Benno,

On Mon, 28 Nov 2005, Benno Schulenberg wrote:

> Wat vinden jullie?  Kunnen we beter overstappen op „…” of
> ”…” of ’…’ (Unicode-tekens die op m'n Konsole niet
> verschijnen)?  Of de zaken gewoon bij het oude laten, omdat het zo
> onbelangrijk is en omdat die Unicode-dingen bij sommigen misschien
> onnodige moeilijkheden geven?

Zolang er in de header van het po-bestand 'utf-8' staat vermeld zal het
niet zo snel misgaan. In Epiphany, dat ik vertaal, wordt ook in het
Engelse origineel al langer gebruik gemaakt van "fraaie"
aanhalingstekens. Ik ben hier wel voor.

Bedankt trouwens voor de verwijzing naar die wikipedia-pagina, ik wist
niet dat in het Nederlands de standaardmanier was om laag te beginnen en
hoog te eindigen.

groeten,

--
Reinout van Schouwen