[vertaling] Gettext en .rc files

Reinout van Schouwen reinout at cs.vu.nl
Tue Jun 21 11:09:46 CEST 2005

Beste Frank,

On Tue, 21 Jun 2005, Frank Fesevur wrote:

> Ik weet niet of dit eigenlijk buiten de topic van deze lijst valt. In dat
> geval mijn excuses.

Meestal gaat de discussie hier over hoe we hebt beste bepaalde woorden
kunnen vertalen, maar ik vind je vraag wel degelijk heel relevant voor
deze lijst.

> Dit beheersprobleem heb je veel minder bij gettext, maar voor zover ik
> weet is er geen werkbare combinatie van gettext met een Windows .rc
> file mogelijk, althans ik heb hem niet kunnen vinden. Alle dialog
> zitten in de .rc en het ombouwen naar dynamisch gemaakte dialogs is
> geen optie.

Tja, een directe oplossing voor je probleem is het natuurlijk niet, maar
ik kan je alleen maar aanraden gebruik te gaan maken van de andere GNU
libraries en tools die naar win32 geport zijn, zoals MinGW  en GTK+.
Daarmee zal gettext zeker wel samenwerken.

groeten,

--
Reinout van Schouwen	   ***	student of Artifical Intelligence
email: reinout at cs.vu.nl    ***	mobile phone: +31-6-44360778