[vertaling] Gettext en .rc files

Frank Fesevur ffes at users.sourceforge.net
Tue Jun 21 10:51:15 CEST 2005

Hallo,

Ik weet niet of dit eigenlijk buiten de topic van deze lijst valt. In dat
geval mijn excuses.

Ik heb Dorgem gemaakt, een op MFC gebaseerd Windows OSS programma, dat ik
wil kunnen vertalen.

Ik weet dat de door Microsoft geadviseerde methode is om een resource DLL
te maken en die in te laden. Maar dit is vanuit een beheersoogpunt niet de
meest efficiente methode. Een wijziging van een tekst betekent dat je
handmatig deze wijzigingen ook moet doorvoeren in de andere .rc files en
dan kunnen de vertalers aan de slag.

Dit beheersprobleem heb je veel minder bij gettext, maar voor zover ik weet
is er geen werkbare combinatie van gettext met een Windows .rc file
mogelijk, althans ik heb hem niet kunnen vinden. Alle dialog zitten in de
.rc en het ombouwen naar dynamisch gemaakte dialogs is geen optie.

Heeft iemand een idee?

Gegroet,
Frank